home twitter Facebook Instagram follow

Worst Sunday!
0 Adorable | Monday, December 26, 2011 December 26, 2011


Saje jewww i nak update post semalam walaupn dah hari ni kan. Ehh ape aku merepek --" Okay, sunday is really a WORST DAY! Kalau time cuti sekolah, hari ahad ialah hari paling bosan. But kalau hari sekolah pulak, hari isnin la hari worst day. Tak gitu? Mew mew mew~


Nak update pasal semalam, pasal aku bosan duduk rumah 1 hari tak buat ape pn. Oh tidak, itu tipu. Petang semalam aku pegi makan durian depan sikit dari petrol pum Shell. Saaaangat banyak aku makan. Selamat lah badan aku ni tak panas. So semalam untuk mengelakkan kebosanan melanda, aku pn masak la paprik campur. Sedap okay! Cuba manis sikit je. Dengan kuah melampau macam tom yam. Tapi pekat dan enak! :D


Bahan-bahan dia mesti la :

  • udang, ayam, sotong
  • sayur macam kobis, kacang panjang, carrot and lain-lain (ikut suka korang la)
  • sos tomato, sos cili, tiram, kicap
  • Daun limau purut ofcourse
  • bawang besar untuk hiris
  • bawang merah dgn bawang putih cincang

So cara masak dia lagi la simple! Ni ikut taste aku la. Aku tak pakai cili giling, tapi boleh je kalau pakai. So first sekali korang tumis bawang yang dah cincang tu. Then letak segala sos, tiram dengan kicap. Before tu rasa dulu sama ada dah okay ke belum, bila dah okay baru letak daun limau purut and sayur-sayuran dgn bwg hiris tu. Bagi sayur tu lembut sikit lepas tu baru masuk kan udang, ayam and sotong tu. Gaul sampai masak and siap! :D



Ni la hasil dia.


Lapor tak? lapor tak??


Hehehehhe, ni la gambar sebenar bila makan. Dah la makan dalam bilik pulak tu. hehhee!


So nak tepek gambar awa buat tocang kat aku malam semalam.








Lawa kan? Awa cakap rambut aku macam Barbie. hehehehehe hahaharuss kembang semangkuk :ppp
Older post Newer post

Diba Nasar



All about me:
Adibah Syahirah's the name. I got my first breathing since 1995. & I blows the candles on Twenty-Eight of October every year. Characteristic? People said I'm talkative, anywhere and anytime. Even though I'm talkative but I'm not the person that have a finger in the pie. Personality? Not too straight, sometimes might be a little bit shy. Emotionally normal with laughter and I am very sensitive person. However, singing and cooking is definitely been liked. I love sky blue and baby pink ! Idol? My Dad and My mom are currently been loved.

Wishlist

I wants:
Ksr or superbike
Drivers License
Motorcycle License
Own a CAR!!
Own a Volkswagen Kombi!!
Mekah one fine day. amin..

more and more...